CZY TO TEMAT? Dramaty - Zofia Posmysz
24,99 zł
Brutto
Wybór i wstęp Anna R. Burzyńska
Opracowanie tekstów Anna Dżabagina
Opracowanie tekstów Anna Dżabagina
Polityka bezpieczeństwa
jest zgodna: z Rozporządzeniami Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i Kodeksem cywilnym.
Zasady dostawy
Koszt wysyłki od 12,90. Przy zakupie za co najmniej 130 zł wysyłka gratis. Możliwy odbiór osobisty
Zasady zwrotu
Jeśli zamówione egzemplarze są uszkodzone lub wadliwe, Klient ma prawo do zwrotu towaru na nasz koszt. Towar bez wad Klient ma prawo zwrócić na swój koszt w terminie do 28 dni od dnia zakupu, pod warunkiem, że o swoim zamiarze poinformuje w ciągu 14 dni.
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 427
Oprawa twarda
ISBN: 978-8366448-10-0
Zofia Posmysz (ur. 1923) - prozaiczka, autorka dramatów radiowych, scenariuszy filmowych i widowisk Teatru Telewizji, reporterka, kierowniczka redakcji reportaży w dziale literackim Polskiego Radia. Byla więźniarka obozów koncentracyjnych w Oświęcimiu, Rayensbrück i Neustadt-Glewe.
Najważniejsze utwory Posmysz przetwarzają jej własne przeżycia obozowe i wojenne. Na różny sposób i z różnych perspektyw ukazują doświadczenie więźniarek i więźniów, analizują mechanizmy działania pamięci i postpamięci. Forma dramatu radiowego okazuje się idealnym narzędziem do przedstawienia tego, co nieprzedstawialne w języku obrazów. A także w przypadku utworów o tematyce współczesnej do nagłaśniania małych tragedii peerelowskich inteligentów i robotników, trapionych moralnym niepokojem i zagubionych w dążeniu do upragnionego awansu społecznego.
Anna R. Burzyńska
Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich
Liczba stron: 427
Oprawa twarda
ISBN: 978-8366448-10-0
Zofia Posmysz (ur. 1923) - prozaiczka, autorka dramatów radiowych, scenariuszy filmowych i widowisk Teatru Telewizji, reporterka, kierowniczka redakcji reportaży w dziale literackim Polskiego Radia. Byla więźniarka obozów koncentracyjnych w Oświęcimiu, Rayensbrück i Neustadt-Glewe.
Najważniejsze utwory Posmysz przetwarzają jej własne przeżycia obozowe i wojenne. Na różny sposób i z różnych perspektyw ukazują doświadczenie więźniarek i więźniów, analizują mechanizmy działania pamięci i postpamięci. Forma dramatu radiowego okazuje się idealnym narzędziem do przedstawienia tego, co nieprzedstawialne w języku obrazów. A także w przypadku utworów o tematyce współczesnej do nagłaśniania małych tragedii peerelowskich inteligentów i robotników, trapionych moralnym niepokojem i zagubionych w dążeniu do upragnionego awansu społecznego.
Anna R. Burzyńska
Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich
chat
Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.