search

Kino po kinie. Film w kulturze uczestnictwa - red. Andrzej Gwóźdź

14,70 zł
Brutto
W "Kinie po kinie" autorami są badacze z różnych krajów Europy, a rodzime medio- i kulturoznawstwo reprezentują przedstawiciele wszystkich niemal ośrodków naukowych.
Tekst Andrzeja Gwoździa (Film po kinie – kino po filmie) ma dla całości tomu charakter programowy. Autor formułuje szereg fundamentalnych pytań dotyczących sytuacji kultury filmowej i audiowizualności w epoce zwrotu cyfrowego, na które próbują odpowiedzieć autorzy kolejnych tekstów.
Ilość
Ostatnie sztuki w magazynie

  Polityka bezpieczeństwa

jest zgodna: z Rozporządzeniami Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i Kodeksem cywilnym.

  Zasady dostawy

Koszt wysyłki od 12,90. Przy zakupie za co najmniej 130 zł wysyłka gratis. Możliwy odbiór osobisty

  Zasady zwrotu

Jeśli zamówione egzemplarze są uszkodzone lub wadliwe, Klient ma prawo do zwrotu towaru na nasz koszt. Towar bez wad Klient ma prawo zwrócić na swój koszt w terminie do 28 dni od dnia zakupu, pod warunkiem, że o swoim zamiarze poinformuje w ciągu 14 dni.

Pomysłodawca tomu, Andrzej Gwóźdź, jest wytrawnym znawcą przedmiotu, znakomicie zorientowanym w dyskursie światowym oraz szerszych kontekstach filozoficznych i socjologicznych problemu. Projekt Gwoździa trafia w samo sedno „gorącej” problematyki badawczej, bo dotyczy procesów, które określają formy uczestnictwa w kulturze w wieku XXI.
W Kinie po kinie autorami są badacze z różnych krajów Europy, a rodzime medio- i kulturoznawstwo reprezentują przedstawiciele wszystkich niemal ośrodków naukowych.
Tekst Andrzeja Gwoździa (Film po kinie – kino po filmie) ma dla całości tomu charakter programowy. Autor formułuje szereg fundamentalnych pytań dotyczących sytuacji kultury filmowej i audiowizualności w epoce zwrotu cyfrowego, na które próbują odpowiedzieć autorzy kolejnych tekstów. Wskazują więc oni na konieczność poszerzenia lub radykalnego przepracowania „starej” definicji filmu i – odpowiednio – związanej z nim aparatury pojęciowej (kategorie autora, widza). Zarysowana w tytule idea tomu została podjęta w wielu uzupełniających się wymiarach i aspektach. Ich śledzenie będzie dla czytelnika pasjonujące, uzmysławia bowiem związek dzisiejszych przemian technologicznych z bogactwem ścieżek uczestnictwa w kulturze, którego nie mogli sobie wyobrazić entuzjaści niegdyś nowych, a dziś już zdecydowanie starych mediów.
Książka będzie pełnić funkcję nie mającego konkurencji podręcznika akademickiego na wielu wydziałach humanistycznych - kulturoznawstwa, historii sztuki, socjologii, filozofii, na uczelniach artystycznych; zainteresuje też szerokie kręgi odbiorców.

Seria: Kultury Mediów 2

Rok wydania 2010
Wydanie pierwsze
Format 135 x 222 mm
Liczba stron: 448
Oprawa twarda
ISBN 978-83-7459-109-6
Cena katalogowa 52 zł
Projekt okładki i stron tytułowych: Ireneusz Sakowski
Wydawnictwo: Oficyna Naukowa

Spis treści
Od Redaktora serii
Przedmowa — Andrzej Gwóźdź
I
ANDRZEJ GWÓŹDŹ
Kino po kinie — film po kinie
KONRAD KLEJSA
A film-like thing, czyli o tym, jak zjawiska filmopodobne utrudniaja˛ odpowiedź na pytanie: «Co to jest film?»
WINFRIED PAULEIT
Analiza filmu: paratekstualność i otwarte pole refleksji (tłumaczenie z jęz. niemieckiego Konrad Klejsa)
MARCIN ADAMCZAK Z DKF-u do multipleksu, czyli przeprowadzka X muzy
ANITA SKWARA Medyczne rejestracje filmowe Między dokumentem a intymnością
II
THOMAS MEDER One plus one. Film i branding (tłumaczenie z jęz. niemieckiego Magdalena Saryusz-Wolska)
MACIEJ OŻÓG
Architektura projekcji — transgresje ekranu. Expanded cinema jako zapowiedź kultury uczestnictwa
BARBARA GIZA
Kino wobec pogłosek o własnej śmierci. Manifest — Dogma 95 i jego kontynuatorzy
III
MICHAEL WEDEL Książka — film — DVD. Paratekstualność, konwergencja mediów i transmedialna narracja na przykładzie Władcy Pierścieni (tłumaczenie z je˛z. niemieckiego Krystyna Krzemieniowa)
PAVEL SKOPAL
Czy zasługujesz na obejrzenie zwiastuna DVD? Fani, miłośnicy serii oraz retoryka zwiastunów DVD Gwiezdnych wojen (tłumaczenie z jęz. angielskiego Artur Piskorz)
PIOTR SITARSKI
Teoria autorska a nowe sposoby istnienia dzieła filmowego
AGNIESZKA OGONOWSKA
«Mock-documentary» i «faction genre»: wyzwanie dla kina dokumentalnego i paratekstualne gry z widzem
MARGARETE WACH
«Każdy jest nadawcą»: Aleksandra Klugego sieci narracyjne w nowych edycjach CD i DVD (tłumaczenie z jęz. niemieckiego Konrad Klejsa)
IV
EWA WÓJTOWICZ
Soft Cinema. Ciągi obrazów w kulturze cyfrowej
KONRAD CHMIELECKI
Intermedialne przestrzenie kina interaktywnego: Grahame Weinbren i Luc Courchesne
MIROSŁAW FILICIAK
Film jako zdarzenie wizualne. Relacje kina i innych mediów w epoce cyfrowej — przypadek gier wideo
WIESŁAW GODZIC «Nano-film» czy giga-kino
Indeks filmów
Indeks filmów interaktywnych, na platformie YouTube, machinim oraz innych filmowych projektów nowo-medialnych
Indeks nazwisk
Nota o pierwodrukach
Noty o autorach
1 Przedmiot
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.